NASA, 14 elektrik motorunu benzersiz bir tasarımla kanatlara monte etti ve deneysel bir uçak kullanarak bu yeni tahrik teknolojisini test edecek. Bol rüzgar alacak şekilde tasarlanmış yeni tasarımın adı X-57, rumuzu (nickname) Maxwell. NASA araştırmacıları Elektrik tahrik motorlarının daha çevre dostu ve daha sessiz olacağını söylüyorlar.
NASA yöneticisi Charles Bolden, uçak ve Uzay yıllık havacılık forumu ve fuarı'nda (AIAA) yaptığı açılış konuşmasında 10 yıl süren "Havacılıkta yeni ufuklar girişimi" çalışmalarının önemli bir parçası olan X-57'nin havacılıkta yeni bir çağ açacağını söylüyor. Ayrıca yaptığı açıklamada bu şekilde elektrik motorlarının uçağa entegresiyle 175mph hızda yolculuk için gerekli enerjinin beş kez azaltılabileceğini söylüyor. Ayrıca bu tür bir tasarımın uçaklarda karbon emisyonunu ortadan kaldırdığını, hala genel havacılıkta kullanılan kurşun bazlı yakıtların azaltılabileceğini söylüyor. Hibrit elektrikli otomobilleri kullanan sürücülerin bildiği gibi, elektrik motorları geleneksel pistonlu motorlara göre daha sessiz. X-57'nin elektrik tahrik teknolojisi sayesinde yolcuları daha az rahatsız edecek uçak gürültüsü olacağı beklenmektedir.
Eğer büyük pillere gerek olmasaydı, elektrik tahrikli uçakların iklim değişikliğini etkileyecek kadar dramatik karbon emisyonunu değiştirebilirdi. Ancak uçağa konulacak batarya büyüklüğü sınırlı. Bataryaların en önemli dezavantajı, çok ağır olmaları ve büyük yer kaplamaları. Bu günün teknolojisiyle uçağın ağırlığını en az üçte bir oranında arttıracaktır. Günümüz teknolojisiyle tüm bu pillerin ağırlığını kaldırmak için yolcu ve kargo'dan ödün vermek gerekiyor. Pillerin bu dezavantajlarını ortadan kaldırabilmek için dört ayrı NASA merkezinde yaklaşık 35 bilim adamı ve mühendislerden oluşan bir ekip M_SHELLS adındaki projede çalışıyor.
Eğer başarılı olurlarsa bu durumda yeni teknolojinin faydalarıyla havacılıkta yeni ufukların ötesine geçecek gibi görünüyor.
Kaynak : NASA